Noticies

Bibiana Ballbè ponent al FAME17

Categories: FAME17, General
Comentaris tancats a Bibiana Ballbè ponent al FAME17
Bibiana Ballbè

Bibiana Ballbè

Bibiana Ballbè, nascuda a Barcelona, ha viscut i treballat a Boston, Nova York, San Francisco, Barcelona, Berlin, Köln  i Bonn.

Amb una formació molt potent, Master en Broadcasting Journalism / Edició i Producció (Universitat de Münster, Alemanya), la tesis doctoral a l’oficina de premsa del Ministeri Alemany de Tecnologia (Bonn, Alemanya) i un MBA in Business and Communication at the European University (Barcelona).

Fundadora i Directora de B*WORLD, una productora i consultora especialitzada en continguts creatius: formats televisius, branded content, spots, pop-us, esdeveniments i programes creatius.

Ha participat com a editora i presentadora per a TV3 en “Bestiari Il·lustrat” i “Silenci”, també va participar com a presentadora de “Ànima” “ Caràcter” i recentment “Això no és un trio”.

En el món de la premsa col·labora a la contra dels divendres al diari ARA, al Time Out Barcelona, a la Vanguardia i a El Punt Avui. També ha col·laborat a RAC1 i a Catalunya Ràdio. Diuen que qui proba la radio, s’enganxa, i Bibiana ho confirma. Ho descriu con una mescla de instantaneïtat, complicitat i rigor que continua funcionant.

Bibiana s’ho passa molt bé connectant a gent amb talent, és per això que va fundar Brunch (una trobada temàtica mensual), Made in Barcelona (networking entre creatius i empresaris) i Fàbrica Futur Barcelona, un laboratori creatiu que dibuixa el futur des de Barcelona: Cultura + Creativitat + Tecnologia.

En tots els seus treballs prioritza un objectiu: (re)descobrir, identificar, connectar i projectar el talent local i internacional.

Sempre intenta no estar quieta, considera que hi ha massa coses interessants per fer i les xarxes socials són una sort per continuar explicant cada dia on hi és, qui acaba de conèixer, i què està aprenent.

La creativitat és el denominador comú de tots els seus projectes. Podeu saber més de Bibiana a la seva web bibianaballbe.com

 

Femmefleur ponents al FAME17

Categories: FAME17, General
Comentaris tancats a Femmefleur ponents al FAME17
Femmefleur

Clara Guasch, Eva Polio, Cristina Torres i Laida Memba, components de Femmefleur

Femmefleur som

Clara Guasch, Codirectora , filòloga de formació, he treballat  en els àmbits de la lingüística computacional, la gestió de projectes d’innovació i la comunicació empresarial amb més de 10 d’experiència en la coordinació d’equips i projectes a diferents països. Des de l’any 2011 sóc consultora de comunicació, tasca que compagino amb Cocoro.

Eva Polio, Codirectora,  arquitecta i mediadora de formació, he treballat d’arquitecta durant 8 anys a www.batlleroig.com i després com a freelance fins l’actualitat que ocupo tot el meu temps professional a Cocoro. I com que no en tinc prou, estic acabant el grau d’antropologia social i cultural a la UB.

Cristina Torres, Codirectora, dissenyadora gràfica de formació, després de treballar 3 anys a www.creartiva.com/es desenvolupant projectes d’identitat corporativa i events em trasllado a Rotterdam on m’inicio com emprenedora en el projecte Femmefleur, creant la primera web d’assessorament i venta de copes menstruals a Europa i posteriorment Cocoro, projectes que coordino a distància i que actualment són la meva feina principal.

Laida Memba, Codirectora, arquitecta de formació, he treballat desenvolupant i executant projectes que he compaginat amb la docència, des del 2009 he col·laborat en diferents projectes com a coordinadora i investigadora. Actualment dedico tota l’experiència adquirida als projectes Femmefleur, la meva activitat principal.

Som una cooperativa petita amb un objectiu un pèl ambiciós: millorar el dia a dia de les dones! Diuen que encara que només millorem la vida d’unes quantes dones, encara que la millora sigui petita, haurà valgut la pena!!

Tenim 2 línies de negoci www.lacopamenstrual.es (2011) i www.cocoro-intim.com/es/ (2016)

Invents, venda de productes, formació, serveis… fem el que fem, tenim dos requisits clars en tots els projectes, tal com diuen:

  • Arribar a totes les butxaques, per això pensem en serveis i productes econòmics.
  • Contribuir a crear un món més conscient, més ecològic, més atent, més amable.

Vam néixer el 2011, i de moment ens hem centrat en la higiene íntima femenina, però a Femmefleur hi caben molts més temes!

 

Xarxes socials

Linkedin

Clara Guasch https://www.linkedin.com/in/clara-guasch-89975627/

Eva Polio https://www.linkedin.com/in/eva-pol%C3%ADo-8a33a922

Cristina Torres https://nl.linkedin.com/in/cristinatm/es

Laida Memba https://www.linkedin.com/in/laida-memba-ikuga-0a393620/

 

Del Terreno ponents al FAME17

Categories: FAME17, General
Comentaris tancats a Del Terreno ponents al FAME17
Del Terreno

Pep Simó, Hernan i Sofia Arques, components de Del Terreno

 

Del Terreno naix de la unió de tres joves ebrencs, Hernan Grau, Pep Simó i Sofia Arques. Prenent de partida les il·lustracions amb frases ebrenques de l’artista Hernán en H, els productes de Del Terreno volen reivindicar la particularitat de la nostra llengua, la nostra cultura i sempre en un toc d’humor ebrenc que ens caracteritza.

El projecte nasqué amb les il·lustracions que Hernan en H havia elaborat i com tantes coses, aquestes havien quedat aparcades en un calaix a l’espera del moment idoni per fer-les públiques.

Aquí és on entra la participació dels altres dos membres Del Terreno, Pep Simó i Sofia Arques, amb ganes i entre cerveses (com comencen tantes i tantes coses), es planteja la idea de crear un projecte al voltant de les imatges ja existents.

El problema? Com afrontar un projecte en cara i ulls i no deixar-se tots els estalvis en l’intent. Així, després de consultar tiets, cosins i padrins, pensem que el micromecenatge (via Verkami) pot ser una bona forma de finançament i que a més ens servirà per calibrar l’acceptació d’un projecte tan diferent i a la vegada arriscat com aquell.

Un cop aconseguit el finançament, vam portar a terme tots els productes planificats i l’entrega de les recompenses a tots aquells mecenes que havien confiat en el projecte.

 

D’això en fa tan sols dos anys, i a poc a poc, sense deixar de banda els projectes personals de cadascun de nosaltres, Del Terreno ha anat creixent i superant les diferents fases per convertir-se en una referència a les Terres de l’Ebre, intentant respectar la filosofia amb la qual va néixer, mostrar orgullós una marca distintiva ebrenca creant productes únics, diferents i originals.

Ens podeu trobar a la pàgina web delterreno.cat i les xarxes socials:

 

FilmsNòmades ponents al FAME17

Categories: FAME17, General
Comentaris tancats a FilmsNòmades ponents al FAME17
Fimsnòmades al #FAME17

Guillermo Barberà, Jaume Moya i Santi Valldepérez, components de Filmsnòmades

 

L’any que ve farem 10 anys, però entre natros ens vam conèixer molt abans. Les ganes de treballar junts ens van portar a crear l’empresa.

Filmsnòmades fou fundada per Santi Valldepérez i Guillermo Barberà l’any 2008. Des de llavors hem produït nombrosos espots de publicitat, peces de comunicació corporativa, curtmetratges de ficció, documentals i reportatges divulgatius.

Des de la nostra creació tenim la seu fiscal a Amposta. El nostre mercat principal és Catalunya i l’Estat espanyol, malgrat que desenvolupem una part de la nostra activitat a França.

La nostra vinculació professional amb el sector turístic ens ha dut a organitzar el primer festival i congrés dedicats a l’audiovisual turístic de Catalunya.

Les nostres produccions han guanyat nombrosos premis nacionals i internacionals.
L’any 2016, el cineasta i creador d’efectes visuals Jaume Moya es va afegir a l’estructura accionarial de l’empresa.

El que més ens apassiona de la nostra feina és poder crear mons i aprendre a observar la realitat des de múltiples punts de vista.

Entreu a filmsnomades.com i ens podreu conèixer una miqueta millor.

 

Antoni Bassas ponent del #FAME16

Categories: FAME16
Comentaris tancats a Antoni Bassas ponent del #FAME16

Foto Antoni Bassas 3

Molts anys més tard, davant l’escamot d’afusellament de l’Estudi General de Mitjans que donava les audiències de ràdio,  el periodista Antoni Bassas (Barcelona, 1961) havia de recordar aquella tarda remota en què la seva mare li va aconsellar que fes oposicions i entrés a la Caixa. Però el noi va començar a col·laborar  Ràdio Joventut als 16 anys, i des d’aleshores, no ha parat: 14 anys de transmissions del Barça amb Joaquim Maria Puyal  (1981-1995), 14 temporades ininterrompudes com a líder d’audiència dirigint “El Matí de Catalunya Ràdio” (1995-2008), 4 anys corresponsal de TV3  a Washington (2009-2013), presentador de concursos televisius, guionista i creador de personatges de de ficció, de l’espai “Alguna Pregunta Més?”, director del talk show històric “Aquest any, Cent!”. I des del 2013, director audiovisual de l’Ara on fusiona el diari amb el contingut audiovisual.  Bassas ha trepitjat el Despatx Oval, ha entrevistat Gorbatxov i el Dalai Lama, i ha conferenciat a London School of Economics, a Stanford i Cambridge. Però, sobre tot, ha connectat amb la societat, intentant ser una certesa diària de credibilitat. Ha guanyat el Premi Nacional de Periodisme (2001), i el de Comunicació, (2005), dos premis Ondas (1997 i 2014), dos premis de l’Associació Espanyola d’ Informadors de Ràdio i Televisió, un premi Protagonistas, un premi Òmnium Cultural, un i altre Ràdio Associació, entre molts d’altres, però diu que el seu comiat multitudinari a les portes de la ràdio, el juliol de 2008, és la distinció  que més l’ha commogut.

.

Sílvia Berbís i Sofia Cabanes d’AGUAITA.CAT ponents a #FAME16

Categories: FAME16
Comentaris tancats a Sílvia Berbís i Sofia Cabanes d’AGUAITA.CAT ponents a #FAME16

sofia_ampostaempresa  Aguaita.cat és en l’actualitat en el diari digital ebrenc amb més lectors a les nostres terres. Va nàixer al novembre del 2012 en ple context de crisi en el sector periodístic. Davant del tancament de mitjans, la reducció de llocs de treball i l’empobriment de la qualitat informativa, Sofia Cabanes i Sílvia Berbís van optar per emprendre un projecte personal i pioner a les Terres de l’Ebre, un diari generalista, genuïnament digital, que van batejar com el ‘primer digital social ebrenc’. Social, perquè volien fer un mitjà per a la gent, que parlés dels problemes i dels temes d’interès dels ebrencs, i ‘social’ perquè ha fet de xarxes com Facebook i Twitter la seua principal font d’expansió.

Sofia Cabanes i Sílvia Berbís ens explicaran quin ha estat el camí de l’aguaita.cat des dels seus inicis i com d’un projecte modest n’ha sorgit el diari més llegit al territori.

image001L’aguaita.cat també és un dels integrants de l’Espai Kowo d’Amposta, un projecte pioner a les Terres de l’Ebre, la primera sala de coworking ubicada a Amposta.
Sofia Cabanes (La Ràpita, 1985) és llicenciada en Periodisme i Història i Ciències de la Música per la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB). Ha treballat en premsa escrita (Setmanari l’Ebre) i televisió (Canal Terres de l’Ebre) i també ha estat corresponsal de Catalunya Ràdio a les Terres de l’Ebre. En l’actualitat exerceix també com a corresponsal de l’Agència EFE al territori i col·labora amb diversos mitjans, entre ells Lonely Planet. A més de la música i el periodisme, una de les seues passions és la fotografia.

Sílvia Berbís (Bot, 1969) és llicenciada en Ciències de la Informació per la Universitat Autònoma de Barcelona. Ha treballat en premsa escrita (Diari de Tarragona i Setmanari L’Ebre), ràdio (Imagina Ràdio i Ràdio Ràpita) i televisió (Canal Terres de l’Ebre i TV3) i des de fa més de deu anys exerceix com a corresponsal d’El Periódico de Catalunya a les Terres de l’Ebre, tasca que compagina amb l’Aguaita fent del periodisme la via per vehicular la seua passió per l’escriptura.LOGOTIP

www.aguaita.cat

www.facebook.com/aguaita.cat

www.twitter.com/aguaitacat

.

Eva Forcadell i Pasqual Almudeve porten Memoryteca al #FAME16

Categories: FAME16
Comentaris tancats a Eva Forcadell i Pasqual Almudeve porten Memoryteca al #FAME16

 

memoryteca

Els creadors de Memoryteca són Eva Forcadell i Pasqual Almudeve, una neuropsicòloga i un advocat que, preocupats per millorar les capacitats cognitives del seus 4 fills, i en especial per millorar les capacitats cognitives  i d’aprenentatge d’un d’ells que va ser diagnosticat amb TDA i dislèxia,  van descobrir com alguns jocs i recursos seleccionats, classificats adequadament i adaptats permetien aconseguir millorar les capacitats d’aprenentatge dels seus fills.

Van adonar-se que aquesta idea i el mètode d’aprenentatge que han desenvolupat podien ser aplicables i beneficiar a tots els nens i nenes, i en especial per als que pateixen alguna dificultat d’aprenentatge, però també extensible a persones de qualsevol edat preocupades per mantenir uns hàbits intel·lectuals saludables o com a eina i recurs de rehabilitació en aquelles persones afectades per una malaltia neurològica.

Memoryteca basa el seu projecte en :

-Els beneficis de l’estimulació precoç

-El neuroaprenentatge

-La teoria de la reserva cognitiva i la neuroplasticitat cerebral

-L’aprenentatge basat en jocs ( game based learning)

Per aquests motius van incorporar al projecte a un equip de professionals de la neuroestimulació i el neuroapenentatge que busca, analitza i classifica els millors jocs i recursos per tot món  als que els hi atorguen un segell d’estimulació cognitiva propi i acompanyen amb una sèrie d’estratègies pròpies de joc. Aquests jocs i recursos els ofereixen a la seva shop online www.memoryteca.com, des de la que han arribat a vendre a tot el món i que també es poden trobar en espais memoryteca en botigues i centres professionals de moltes ciutats i capitals tant a Catalunya com a l’Estat.

La creativitat i la innovació és una de les principals virtuts de l’equip de professionals de memoryteca i recentment han desenvolupat i creat un mètode original i únic d’aprenentatge basat en jocs  que s’ha incorporat a dos programes que  acaben de treure recentment al mercat:

-Un dirigit a escoles i en concret per a les línies d’infantil i primària

-Un segon programa dirigit a pares i mares que desitgen estimular als seus fills i crear més i millors connexions cerebrals per a millorar el seu aprenentatge.

Aquest projecte innovador i original nascut a les Terres de l’Ebre no ha passat desapercebut per a molts mitjans de comunicació que s’han fet ressò d’aquest interessant projecte emprenedor i també ho han fet molts mitjans especialitzats dins del sector de l’ensenyament i del món professional.

Ells estan absolutament convençuts i han demostrat que amb un mètode d’aprenentatge adequat i individualitzat per a cada necessitat que motivi, aporti diversió i emocions, totes les nenes i nens poden arribar a ser brillants, per això memoryteca s’ha convertit en un projecte molt utilitzat i recomanat tant per mestres, escoles, òptiques amb centres de teràpia visual infantil, centres professionals de logopedes, psicòlegs, neuropsicòlegs, psicopedagogs i departaments de neuroestimulació d’hospitals i associacions, però també molt utilitzat per pares i mares que desitgen millorar les capacitats del seus fills.

L’equip de memoryteca també ha format part de la investigació duta a terme en diversos hospitals de Catalunya amb el projecte “Juguemos”, projecte guanyador de la beca d’investigació atorgat l’any 2015 per la fundació Dr. Ferran, sobre estimulació cognitiva mitjançant jocs.

 

Facebook: memoryteca

Twitter: @memoryteca

Instagram: memoryteca

Google+:Memoryteca

Web: www.memoryteca.com

.

Ferran Grañana i Ramon Segarra porten YUPIH al #FAME16

Categories: FAME16
Comentaris tancats a Ferran Grañana i Ramon Segarra porten YUPIH al #FAME16

Foto Ferran i Ramon

Ferran Grañana i Ramon Segarra són dos emprenedors optimistes i fidels fins la medul·la dels serveis d’Ampost@EMPRESA. Després de treballar molts anys en el sector del moble i acumular experiència en l’assessorament d’empreses i el disseny de producte, creen l’any 2012 BYHOME, un portal de mobles per l’hàbitat online. La crisi, la recerca de noves oportunitats, els avantatges de les noves tecnologies, les ganes de canvi i fer coses noves van ser els detonants que van impulsar la iniciativa.

BYHOME va néixer amb la idea d’aprofitar i comercialitzar principalment les marques de mobles del territori, moltes d’elles líders en el sector. La qualitat de producte, el bon servei, la personalització i el diàleg amb els clients són les claus diferencials del projecte. El propòsit des de l’inici de BYHOME ha estat humanitzar les vendes per internet, trencar el gel i conversar amb els clients.

Gràcies a la tecnologia resulta possible contactar, respondre a les necessitats dels clients i realitzar-los propostes a mida. BYHOME realitza projectes de moblament en totes les seves fases, fins a portar els mobles a casa del client en qualsevol punt de la península i  realitzar el muntatge amb cura i professionalment.

Fa dos anys BYHOME va llançar el portal www.yupih.com especialitzat en mobles infantils i juvenils. En poc temps ha aconseguit posicionar-se i ser una referència en el panorama de moblament  online. L’èxit resideix en la satisfacció dels clients, el valor dels productes i l’efectivitat del servei.

La dura crisi ha estat un revulsiu per a crear noves eines, no hi ha límits. Res és fàcil, cal moure’s, des d’Amposta es pot  ser local i global.

.

CAPTIO serà ponent aquest #FAME16

Categories: FAME16, General
Comentaris tancats a CAPTIO serà ponent aquest #FAME16

Foto

 

CAPTIO es va fundar l’any 2012, sent una spin-off d’OnGest, un projecte anterior dels fundadors de la companyia actual. L’empresa creada el 2009, que es dedicava  en un principi al negoci de lloguer de serveis de software, va rebre el Premio Bancaja Jóvenes Emprendedores 2010.

Com a proposta de valor Ongest oferia als seus clients una plataforma de facturació online basada en un sistema d’OCR (reconeixement òptic de caràcters) de desenvolupament propi. Aquesta tecnologia, que permet digitalitzar texts per emmagatzemar-los en forma de dades, serviria per desenvolupar el producte estrella de l’empresa, el que avui és Captio.

Al juny del 2012 es crea ja el projecte CAPTIO fundat per Joel Vicient, Joaquim segura, Dan Moser i lluís Claramonte. Captio és pionera en treure una plataforma per a la gestió automatitzada de despeses a Espanya.

Joel Vicient. Director executiu (CEO)

Enginyer informàtic i postgraduat en sistemes informàtics per la URV, és un emprenedor nat, expert en software i estratègia de negoci i planificació, especialitzat en consultoria per a la gestió de negocis i és mentor d¡altres startups.

Dan Moser. Director màrqueting (CMO)

Enginyer Superior d’informàtica per la UPC i màster en IT Management per la Salle, ha estat el responsable de reinventar l’empresa amb un projecte pioner i posicionar-la com a empresa líder.

Lluís Claramonte. Director Tènic (CTO)

Enginyer Superior en informàtica per la UPC, és responsable de l’organització i gestió de l’equipament de desenvolupament de la planificació i producció, així com de la planificació i execució dels projectes de desenvolupament software i de la supervisió de la qualitat del producte final.

Joaquim Segura. Director de vendes i operacions (COO)

Enginyer Superior en Telecomunicacions per la UPC  i Direcció Financera per la UPF i ESADE, actualment desenvolupa les tasques de l’àrea comercial.

Al 2013, Captio es converteix en la primera solució homologada per l’Agència Tributària a Espanya en oferir digitalització certificada de tiquets i reconeguda per la URV com la primera startup, pel fet que es tracta d’una iniciativa empresarial d’un exalumne de la mateixa, Joel Vicient i que realitzen conjuntament projectes d’I+D+i.

Al 2014 Captio multiplica per 5 la seva xifra de negocis respecte al 2013. Com a clients rellevants tenen al BBVA, Mango, Carrefour, Grupo Eulen, Almirall, Grupo Uriach, entre d’altres.

1r software de gestió de despeses de viatge d’empresa automatitzat d’Espanya, homologat per l’AEAT, amb presència a 10 països, 5 milions de documents processats a l’any, més de 20.000 usuaris i 300 clients corporatius. La facturació de 2014 es multiplicà per 5 respecte al 2013.

Captio és una solució adaptada a les necessitats d’empreses que pertanyen a tots els sectors així com FIATC, Cofidis, Bankinter, BBVA

.

Registre per assistir al #FAME16

Categories: FAME16
Comentaris tancats a Registre per assistir al #FAME16

cartell FAME 2016 mitja

 

INSCRIU-TE ARA! Envia les teves dades amb aquest formulari.

El teu nom i cognoms (obligatori)

DNI (obligatori)

El teu email (obligatori)

El teu telèfon (obligatori)

Població (obligatori)

.