Noticies

Imagine Challenge al FAME18

Categories: FAME18, General
Comentaris tancats a Imagine Challenge al FAME18

Imagine Challenge Amposta

Com podem generar una idea i que aquesta es converteixi en negoci?

Amb el Mètode Lombard, creat per Imagine Creativity Center i inspirat en el mític carrer de Sant Francisco, podem aprendre a ser creatius, generar idees i portar-les a terme.

Explicarem en què consisteix aquest Mètode i com l’equip d’Imagine estan revolucionant les idees d’aquest país, idees disruptives que donen solucions a necessitats i problemes reals que ens hi trobem en el dia a dia.

Us parlarem de l’Imagine Challenge Amposta en que 300 estudiants de les Terres de l’Ebre van estar durant 3 hores ideant, creant i pensant solucions a reptes proposats. L’equip guanyador de la primera edició, Juanjo Centelles i Jordi Ferré estudiants de l’INS Montsià us presentarà el repte «Joves per l’esport» i entrarem per Skype amb Xavier Verdaguer creador i impulsor dels Big Challenge que ens explicarà la importància d’aquest Mètode i els seus resultats.

Tot està per fer i tot és possible!

 

Recordeu l’Imagine Challenge Amposta amb aquest recull fotogràfic.

Mónica Mendoza ponent al FAME18

Categories: FAME18, General
Comentaris tancats a Mónica Mendoza ponent al FAME18

Mónica MendozaMónica és una de les conferenciants més sol·licitades en temes d’estratègia comercial i vendes. Speaker internacional (imparteix conferències a Argentina, Uruguai, Mèxic i fa classes al Banc Nacional de Costa Rica) i Directora General de la Consultoria de Vendes Energivity Consulting S.L. (Mónica creu en la “energia” de la gent).

Llicenciada en Psicologia per la Universitat Autònoma de Barcelona, Programa en Adreça de Vendes per EADA i de Creixement d’empreses per IESE. Sales Trainning per Dóna-li Carnegie i Certificada com Coach Comercial per CIE Barcelona. Assistent Seminari Anthony Robbins “Unleash de Power within” London2018.
Actualment professora associada a l’escola de negocis ESADE (Executive Master en Màrqueting i Vendes) i professora oficial del Col·legi d’Agents Comercials de Barcelona (COACB).

Ex-Directora Comercial d’un dels portals de Grup Intercom (Solostocks.com), va ser professora 6 anys de l’assignatura Direcció comercial a la Universitat Autònoma de Barcelona (Facultat d’Econòmiques), en EAEBusiness School, i assessora de vendes de la patronal Cecot.

Forma part de l’Associació Espanyola de Formació On-line i és membre del Cercle de Dones de Negocis. Membre del Consell Directiu de la Xarxa Mundial d’Emprenedors.

Autora dels llibres: “Lo que NO te cuentan en los libreos de ventas” (8ª.Edició) i “Píndoles de Motivació per a Comercials i Emprenedors” (3ª.Edició). Editorial Planeta.

Pots trobar més informació sobre Mónica a la seva web monicamendoza.com i a les xarxes socials:

Surtdecasa.cat al FAME18

Categories: FAME18, General
Comentaris tancats a Surtdecasa.cat al FAME18

surtdecasa.cat al #FAME18

Surtdecasa.cat és un projecte que neix amb la intenció de plantejar un projecte periodístic que doni valor a l’activitat cultural de les Terres de l’Ebre aprofitant el naixement de les noves tecnologies i la possibilitat de fer un mitjà de comunicació digital. Surtdecasa.cat es converteix ben aviat en un referent com a mitjà digital al mateix temps que esdevé un agent clau en la dinamització social i cultural. Dos anys després del seu naixement, el sorgiment de l’edició territorial Surtdecasa Penedès desencadenarà un procés d’expansió amb diverses capçaleres territorials, fins arribar a un màxim de vuit en diferents punts de la geografia catalana.

Pel que fa a l’evolució humana del projecte, Surtdecasa.cat ha sabut integrar les aptituds i els coneixements de cada membre de l’organització mantenint un equilibri entre les necessitats del projecte i les dels seus impulsors. Considerem, per tant, que l’evolució del projecte, més que la culminació d’un pla empresarial és un viatge que sempre ha anat sumant maduresa.

Com a projecte periodístic i cultural, Surtdecasa.cat ha afavorit el treball horitzontal, el respecte a les persones i a l’entorn. Per això, l’any 2016 recull tots aquests valors fundacionals per convertir-se en cooperativa, una entitat jurídica que s’adapta al funcionament natural del projecte i que permet entrar a formar part de tota la xarxa de l’economia social.

En definitiva, Surtdecasa.cat entén la cultura com un element de transformació social i aposta per la proximitat a l’hora de donar veu a totes aquelles persones i projectes que contribueixen a mantenir viu el país. És un mitjà de comunicació que aposta per enfortir les comunitats culturals locals i un altaveu per mobilitzar coneixement també des de les perifèries.

Podeu consultar el seu web surtdecasa.cat o les xarxes socials:

 

Josep Roda ponent al FAME18

Categories: FAME18, General
Comentaris tancats a Josep Roda ponent al FAME18
Josep Roda #FAME18
La meva mare em volia dir Maria, el meu pare Josep, era fàcil vaig sortir nen i el meu nom és Josep Maria, més conegut com “Roda”. Sóc d’Amposta, del barri del Grau, l’edat… no crec que sigui important! Des de ben petit, he jugat al carrer i no al FIFA;  jugàvem al futbol amb dos pedres! Tampoc hi havia FORTNITE hi havia “pot”, m’he adonat que els temps canvien i nosaltres hem de canviar.
M’encanta l’educació, però també l’esport i com que no sabia que estudiar, vaig fer com els meus pares amb el meu nom, Mestre + Educació Física. Total per entendre’ns mestre de gimnàstica.
Un cop realitzats els estudis em va sorprendre que no vaig aprendre res, perdó sí; vaig aprendre què no havia de fer i quina educació no volia donar.
Avui tinc dos centres educatius (Aprenem i Learning), també gestiono les extraescolars a diferents escoles i l’objectiu el tinc molt clar: Aprendre dels nens i nenes cada dia i ser feliç.
 “Un nen sempre pot ensenyar tres coses a un adult: a posar-se content sense motiu, a estar sempre ocupat amb alguna cosa i a saber exigir amb totes les seves forces allò que desitja”
Paulo Coelho
Us podria dir moltes coses més, però després d’una frase com aquesta tot allò que pugui dir, quedarà com un complet desastre.
Ens veiem al #FAME18
El podeu trobar a la pàgina web aprenem.es i a les xarxes socials:

Bibiana Ballbè ponent al FAME17

Categories: FAME17, General
Comentaris tancats a Bibiana Ballbè ponent al FAME17
Bibiana Ballbè

Bibiana Ballbè

Bibiana Ballbè, nascuda a Barcelona, ha viscut i treballat a Boston, Nova York, San Francisco, Barcelona, Berlin, Köln  i Bonn.

Amb una formació molt potent, Master en Broadcasting Journalism / Edició i Producció (Universitat de Münster, Alemanya), la tesis doctoral a l’oficina de premsa del Ministeri Alemany de Tecnologia (Bonn, Alemanya) i un MBA in Business and Communication at the European University (Barcelona).

Fundadora i Directora de B*WORLD, una productora i consultora especialitzada en continguts creatius: formats televisius, branded content, spots, pop-us, esdeveniments i programes creatius.

Ha participat com a editora i presentadora per a TV3 en “Bestiari Il·lustrat” i “Silenci”, també va participar com a presentadora de “Ànima” “ Caràcter” i recentment “Això no és un trio”.

En el món de la premsa col·labora a la contra dels divendres al diari ARA, al Time Out Barcelona, a la Vanguardia i a El Punt Avui. També ha col·laborat a RAC1 i a Catalunya Ràdio. Diuen que qui proba la radio, s’enganxa, i Bibiana ho confirma. Ho descriu con una mescla de instantaneïtat, complicitat i rigor que continua funcionant.

Bibiana s’ho passa molt bé connectant a gent amb talent, és per això que va fundar Brunch (una trobada temàtica mensual), Made in Barcelona (networking entre creatius i empresaris) i Fàbrica Futur Barcelona, un laboratori creatiu que dibuixa el futur des de Barcelona: Cultura + Creativitat + Tecnologia.

En tots els seus treballs prioritza un objectiu: (re)descobrir, identificar, connectar i projectar el talent local i internacional.

Sempre intenta no estar quieta, considera que hi ha massa coses interessants per fer i les xarxes socials són una sort per continuar explicant cada dia on hi és, qui acaba de conèixer, i què està aprenent.

La creativitat és el denominador comú de tots els seus projectes. Podeu saber més de Bibiana a la seva web bibianaballbe.com

 

Femmefleur ponents al FAME17

Categories: FAME17, General
Comentaris tancats a Femmefleur ponents al FAME17
Femmefleur

Clara Guasch, Eva Polio, Cristina Torres i Laida Memba, components de Femmefleur

Femmefleur som

Clara Guasch, Codirectora , filòloga de formació, he treballat  en els àmbits de la lingüística computacional, la gestió de projectes d’innovació i la comunicació empresarial amb més de 10 d’experiència en la coordinació d’equips i projectes a diferents països. Des de l’any 2011 sóc consultora de comunicació, tasca que compagino amb Cocoro.

Eva Polio, Codirectora,  arquitecta i mediadora de formació, he treballat d’arquitecta durant 8 anys a www.batlleroig.com i després com a freelance fins l’actualitat que ocupo tot el meu temps professional a Cocoro. I com que no en tinc prou, estic acabant el grau d’antropologia social i cultural a la UB.

Cristina Torres, Codirectora, dissenyadora gràfica de formació, després de treballar 3 anys a www.creartiva.com/es desenvolupant projectes d’identitat corporativa i events em trasllado a Rotterdam on m’inicio com emprenedora en el projecte Femmefleur, creant la primera web d’assessorament i venta de copes menstruals a Europa i posteriorment Cocoro, projectes que coordino a distància i que actualment són la meva feina principal.

Laida Memba, Codirectora, arquitecta de formació, he treballat desenvolupant i executant projectes que he compaginat amb la docència, des del 2009 he col·laborat en diferents projectes com a coordinadora i investigadora. Actualment dedico tota l’experiència adquirida als projectes Femmefleur, la meva activitat principal.

Som una cooperativa petita amb un objectiu un pèl ambiciós: millorar el dia a dia de les dones! Diuen que encara que només millorem la vida d’unes quantes dones, encara que la millora sigui petita, haurà valgut la pena!!

Tenim 2 línies de negoci www.lacopamenstrual.es (2011) i www.cocoro-intim.com/es/ (2016)

Invents, venda de productes, formació, serveis… fem el que fem, tenim dos requisits clars en tots els projectes, tal com diuen:

  • Arribar a totes les butxaques, per això pensem en serveis i productes econòmics.
  • Contribuir a crear un món més conscient, més ecològic, més atent, més amable.

Vam néixer el 2011, i de moment ens hem centrat en la higiene íntima femenina, però a Femmefleur hi caben molts més temes!

 

Xarxes socials

Linkedin

Clara Guasch https://www.linkedin.com/in/clara-guasch-89975627/

Eva Polio https://www.linkedin.com/in/eva-pol%C3%ADo-8a33a922

Cristina Torres https://nl.linkedin.com/in/cristinatm/es

Laida Memba https://www.linkedin.com/in/laida-memba-ikuga-0a393620/

 

Del Terreno ponents al FAME17

Categories: FAME17, General
Comentaris tancats a Del Terreno ponents al FAME17
Del Terreno

Pep Simó, Hernan i Sofia Arques, components de Del Terreno

 

Del Terreno naix de la unió de tres joves ebrencs, Hernan Grau, Pep Simó i Sofia Arques. Prenent de partida les il·lustracions amb frases ebrenques de l’artista Hernán en H, els productes de Del Terreno volen reivindicar la particularitat de la nostra llengua, la nostra cultura i sempre en un toc d’humor ebrenc que ens caracteritza.

El projecte nasqué amb les il·lustracions que Hernan en H havia elaborat i com tantes coses, aquestes havien quedat aparcades en un calaix a l’espera del moment idoni per fer-les públiques.

Aquí és on entra la participació dels altres dos membres Del Terreno, Pep Simó i Sofia Arques, amb ganes i entre cerveses (com comencen tantes i tantes coses), es planteja la idea de crear un projecte al voltant de les imatges ja existents.

El problema? Com afrontar un projecte en cara i ulls i no deixar-se tots els estalvis en l’intent. Així, després de consultar tiets, cosins i padrins, pensem que el micromecenatge (via Verkami) pot ser una bona forma de finançament i que a més ens servirà per calibrar l’acceptació d’un projecte tan diferent i a la vegada arriscat com aquell.

Un cop aconseguit el finançament, vam portar a terme tots els productes planificats i l’entrega de les recompenses a tots aquells mecenes que havien confiat en el projecte.

 

D’això en fa tan sols dos anys, i a poc a poc, sense deixar de banda els projectes personals de cadascun de nosaltres, Del Terreno ha anat creixent i superant les diferents fases per convertir-se en una referència a les Terres de l’Ebre, intentant respectar la filosofia amb la qual va néixer, mostrar orgullós una marca distintiva ebrenca creant productes únics, diferents i originals.

Ens podeu trobar a la pàgina web delterreno.cat i les xarxes socials:

 

FilmsNòmades ponents al FAME17

Categories: FAME17, General
Comentaris tancats a FilmsNòmades ponents al FAME17
Fimsnòmades al #FAME17

Guillermo Barberà, Jaume Moya i Santi Valldepérez, components de Filmsnòmades

 

L’any que ve farem 10 anys, però entre natros ens vam conèixer molt abans. Les ganes de treballar junts ens van portar a crear l’empresa.

Filmsnòmades fou fundada per Santi Valldepérez i Guillermo Barberà l’any 2008. Des de llavors hem produït nombrosos espots de publicitat, peces de comunicació corporativa, curtmetratges de ficció, documentals i reportatges divulgatius.

Des de la nostra creació tenim la seu fiscal a Amposta. El nostre mercat principal és Catalunya i l’Estat espanyol, malgrat que desenvolupem una part de la nostra activitat a França.

La nostra vinculació professional amb el sector turístic ens ha dut a organitzar el primer festival i congrés dedicats a l’audiovisual turístic de Catalunya.

Les nostres produccions han guanyat nombrosos premis nacionals i internacionals.
L’any 2016, el cineasta i creador d’efectes visuals Jaume Moya es va afegir a l’estructura accionarial de l’empresa.

El que més ens apassiona de la nostra feina és poder crear mons i aprendre a observar la realitat des de múltiples punts de vista.

Entreu a filmsnomades.com i ens podreu conèixer una miqueta millor.

 

Antoni Bassas ponent del #FAME16

Categories: FAME16
Comentaris tancats a Antoni Bassas ponent del #FAME16

Foto Antoni Bassas 3

Molts anys més tard, davant l’escamot d’afusellament de l’Estudi General de Mitjans que donava les audiències de ràdio,  el periodista Antoni Bassas (Barcelona, 1961) havia de recordar aquella tarda remota en què la seva mare li va aconsellar que fes oposicions i entrés a la Caixa. Però el noi va començar a col·laborar  Ràdio Joventut als 16 anys, i des d’aleshores, no ha parat: 14 anys de transmissions del Barça amb Joaquim Maria Puyal  (1981-1995), 14 temporades ininterrompudes com a líder d’audiència dirigint “El Matí de Catalunya Ràdio” (1995-2008), 4 anys corresponsal de TV3  a Washington (2009-2013), presentador de concursos televisius, guionista i creador de personatges de de ficció, de l’espai “Alguna Pregunta Més?”, director del talk show històric “Aquest any, Cent!”. I des del 2013, director audiovisual de l’Ara on fusiona el diari amb el contingut audiovisual.  Bassas ha trepitjat el Despatx Oval, ha entrevistat Gorbatxov i el Dalai Lama, i ha conferenciat a London School of Economics, a Stanford i Cambridge. Però, sobre tot, ha connectat amb la societat, intentant ser una certesa diària de credibilitat. Ha guanyat el Premi Nacional de Periodisme (2001), i el de Comunicació, (2005), dos premis Ondas (1997 i 2014), dos premis de l’Associació Espanyola d’ Informadors de Ràdio i Televisió, un premi Protagonistas, un premi Òmnium Cultural, un i altre Ràdio Associació, entre molts d’altres, però diu que el seu comiat multitudinari a les portes de la ràdio, el juliol de 2008, és la distinció  que més l’ha commogut.

.